Centri civilnih inicijativa (CCI) je bh. nevladina i neprofitna organizacija koja od 1998. godine provodi svoje aktivnosti širom Bosne i Hercegovine, djelujući iz šest ureda u sljedećim gradovima: Tuzla, Mostar, Sarajevo, Banja Luka, Doboj i Bijeljina.
Počeci CCI-a vežu se za rad drugih međunarodnih organizacija u Bosni i Hercegovini koje se globalno identificiraju uz pojmove demokratizacije, nadgledanja izbornog procesa, jačanja trećeg sektora, kao što su National Democratic Institute (NDI), International Foundation for Electoral Systems (IFES), itd. Osnivačko jezgro CCI-a poteklo je upravo iz međunarodnih organizacija, gdje su vođeni višegodišnjim iskustvom, tokom 1998. i 1999. godine, domaći civilni aktivisti odlučili formirati prvu veliku, u pravom smislu, bosanskohercegovačku nevladinu organizaciju koja će u teritorijalnom i programskom smislu obuhvatiti cijelu zemlju i sve njene građane. Organizaciju koja će beskompromisno i aktivno zagovarati zaštitu ljudskih prava, sloboda, tolerancije i uvažavanja različitosti, odgovorno i transparentno upravljanje državom, odgovornu i participatornu ulogu građana u donošenju odluka, kao i uspostavljanje mehanizama za rast i razvoj domaćeg nevladinog sektora.
Već u ranim danima, CCI se lagano profilira u ono kako Edward Shils, jedan od najpoznatijih teoretičara civilnog društva, opisuje funkciju organizacija civilnog društva, a to je da se brinu za interese cijelog društva i staraju za zajedničko dobro.
CCI ima imidž i reputaciju jedne od vodećih i najutjecajnijih organizacija civilnog društva u Bosni i Hercegovini (BiH). Kontinuirano radi na poboljšanju odgovornosti donosioca odluka prema građanima i implementira kampanje koje traže izmjene zakona i politika kako bi se bolje zadovoljile potrebe građana/ki i uskladile s demokratskim principima i standardima Evropske unije. Kao organizacija sa priznatim brendom, CCI utječe na javne politike, institucije i javno mnijenje. Praćenje rada institucija vlasti i donosioca odluka kao i brojne kampanje javnog zagovaranja samo su neki od pravaca djelovanja koje je CCI godinama preduzimao. Pored toga što je jedna od najistaknutijih nevladinih organizacija u BiH, CCI je vrlo aktivan na međunarodnom planu, gdje djeluje u saradnji sa mnogim organizacijama iz Centralne i Jugoistočne Evrope, kao što je SELDI mreža, ENEMO mreže i CEECN mreže.
Programi CCI-a su proteklih godina osnažili i podržali rad civilnog sektora u BiH kroz grant sheme i prenos znanja i vještina. Kroz svoju shemu grantova, CCI je podržao više preko 150 organizacija civilnog društva širom BiH i desetine neformalnih grupa građana/ki. Kroz mnoge od svojih projekata, CCI je organizovao obuke za organizacije civilnog društva (OCD) kako bi unaprijedili svoje znanje i prakse u različitim oblastima kao što su javno zagovaranje, odnosi s javnošću, pisanje projektnih prijedloga, strateško planiranje, finansijsko upravljanje za OCD, finansijska održivost, itd. Izgradnja kapaciteta za javno zagovaranje OCD-a i razvoj njihovih profila u različitim sektorima visoko su na listi prioriteta CCI-a. Dakle, značajna pažnja je posvećena poboljšanju organizacione održivosti OCD-a.
CCI je također bio fokusiran i na monitoring izbornog procesa, pri čemu je bio lider tzv. građanskog nadgledanja izbora, što je uz tadašnje misije OSCE-a i drugih međunarodnih posmatrača bila garanacija fer i poštene izborne utrke i legitimiteta novoizabranih vlasti.
Postajući sve više i više uključen u politički život BiH i želeći da omogući građanima da uzmu učešća u izbornom procesu dok se angažman međunarodne zajednice na izbornim aktivnostima smanjivao, CCI je bila prva krovna organizacija koja je okupila mrežu od 310 nevladinih organizacija, i koja je organizovala kampanje domaćeg, nestranačkog posmatranja izbora u 2000. i 2002. godini. Kroz ove kampanje CCI je uključio više od 6000 volontera posmatrača i doprinio sprovedbi slobodnih i fer izbora u BiH.
CCI se tokom izvjesnog perioda svog razvoja i djelovanja koncentrisao na jačanje odgovornosti izabranih predstavnika i povećanje transparentnosti i korisnički orijentisanog rada predstavnika vlasti. Sve više CCI se okreće najvišim instancama vlasti utičući na javne politke i zastupajući interese građana.
U periodu 2002. – 2006. godina, nakon zaokruživanja legislativnog okvira za formiranje i rad nevladinih organizacija, rapidno raste njihov broj, kao i broj onih koji u svom opusu djelovanja iskazuju kompatibilne vrijednosti, interesovanja i ciljeve bliske onima za koje se CCI zalaže. S jedne strane, to će pomoći jačanju fronta organizacija civilnog društva koje sve više popunjavaju prostor između građanina i države, između politike i kapitala, te između problema i rješenja. S druge strane, dolazi do jačanja kooperacije, ali i konkurencije, unutar nevladinog sektora što u perspektivi vodi ka sektorskom specijaliziranju, profesionaliziranju i ekspertizi, što su neophodne osobine za adekvatno učešće u javnom životu i ispunjavanje vlastite svrhe.
U tom periodu, CCI postaje jedan od lidera sve glasnije i artikuliranije kritike aktuelnih vlasti na različitim nivoima, ali u isto vrijeme jedan od lidera partnerstva trećeg sektora sa institucijama vlasti i političkim strankama.
Od svog osnivanja, CCI je do sada uspješno realizovao više od 70 projekata različite veličine i složenosti, od manjih projekata do višemilionskih programa koji se uglavnom finansiraju donatorskim sredstvima međunarodne zajednice, institucija i organizacija, a u manjoj mjeri i lokalnih donatora i institucija.